100 új gyülekezet megalapítása
Ahhoz, hogy tudatosodjon egy új cél, tudni
kell, hogy a zsidó-keresztény kinyilatkoztatás hol tart most az Isten
üdvtervében. Nézzük át ezért először a Názáreti Jézus földi szolgálata óta
eltelt 2000 évet.
Végezheti-e egy szolgálati
ajándék a munkáját egyedül, vagy nem?
Mivel jár, ha bárki engedély nélkül lép be bármelyik
hivatalba?
Az írás szerint néhányan értettek álmok és látomások
értelmezéséhez is:
A legfontosabb meglévő teljes evangéliumi tanítások
Súlyponti kérdések a 100 új gyülekezet életét illetően
Új lehetőségek a hívők számára a 100 új gyülekezetben
Kapcsolatfelvétel, hozzászólás
Ahhoz, hogy egy ébredés teológiáját
megértsük, meg kell értenünk, hogy az egyes egyházkorszakoknak képviselőinek mi
volt a fő feladata, mi az, amit jól és rosszul tettek. A rossz dolgokat nem
kellene meg megismételni, ami viszont már bevált, működik, azokat nekünk is
ugyanúgy érdemes tennünk.
Akárhány újabb és újabb kijelentés,
ébredés, szolgálati ajándék tűnik fel, sosem évülnek el az előző korszakokban
már lerakott alapok.
Azoktól eltérni nem szabad, mert akkor
úgy járunk, mint aki úgy akar házat építeni, hogy kihagy néhány emeletet.
Hamis szolgálati ajándékok és más
gonoszok (pl.: történelemhamisítók) leleplezése
Teherviselés
Béketűrés
Hiba: mindenki tanítani akarja a
gyülekezetben a saját tanításait (Jel 2, 6.)
Feladat: az Isten felé való első
szeretetben való megújulás.
Izrael helyreállítása Isten első számú
programja. A zsidóság szerepét alapvetően pozitívként kell értékelni, de a
keresztények közé megtérő zsidók nagyszámú jelenléte jelzi, hogy még igencsak nem
jött el Izrael ideje.
Viszont Izrael mai fizikális létezése
jelzi, hogy ez a helyzet változik. Szerepe egyre inkább nő. De amíg minden
egyházkorszak „ki nem futotta magát”, és ezek le nincsenek zárva, – ahogyan az ÓSZ le lett zárva a törvény
és a próféták írásainak keretbe foglalásával – addig nem jöhet el teljesen
Izrael ideje.
Fontos ezért se nem lebecsülni, se nem
túlértékelni Izrael szerepét.
Isten Igéjének tekintélye jelen kell,
hogy legyen:
Ellene kell állni – mégha keresztény
köntösben is érkezik – az okkult tanításoknak:
A kis nyomorúság próbája minden
keresztény számára eljön, de akik befogadtak olyan tanításokat, ami miatt nem
tudnak olyan közösségbe kerülni a Szent Szellemmel, hogy Őáltala részesüljenek
az elragadtatásban, rájuk a nagy nyomorúság vár. (Mt. 25, 6.)
Tehát nyilvánvaló a konfliktus bizonyos
tanítások és az Isten Szellemének munkája között.
Két szélsőség tudja jellemezni az ilyen
közösségeket: az egyik, amikor csak beszélnek a Szent Szellemről, de sohasem
jelenik meg erővel közöttük, rajtuk.
A másik, amikor erőltetnek olyan
magatartásformákat a hívektől, melyek külső formája hasonló ahhoz, mint amikor
a Szent Szellem munkálkodik.
Az olyan jövőről szóló előrejelzés,
melynek célja a leuralás, az nem az Istentől való.
Az Istentől való próféciák jelei:
Krisztus van a középpontban, jók a gyümölcsei, reménységet ébreszt a jövőt illetően.
Ha egy mai ébredés legalább azt
produkálni akarja, amit ők a múltban már elértek, innen kell kinyerni a
szorgalmat, a pontosságot, a megbízhatóságot.
E kor képviselői „az idő urai”. A
kakukkos órától a repülőig mindent le tudnak gyártani, méghozzá precízen.
Ide tartozik az összes evangéliumi és
teljes evangéliumi mozgalom is. Amikor a kvékerek megalapították az USA keleti
partján a városukat, Philadelphiának nevezték el, erről az egyházkorszakról,
melynek az első képviselői között voltak.
A kor hívőinek legfontosabb Istentől nyert kijelentései:
A legfontosabb, hogy ebben a korban
alakul ki a Szent Szellem mind a 9 karizmájának az elfogadása.
Ezzel párhuzamosan nekünk kell
megteremnünk a szellem 9 gyümölcsét.
Az 5 fő és néhány kiegészítő szolgálati
ajándék (itt is kijön a 9 összesen) létezik, és amikor már van ilyen személy,
aki ő maga a szolgálati ajándék, akkor rá kell bízni a fő feladatokat. Ők
ugyanis Isten szakmunkásai, specialistái egy-egy adott területnek.
Ha nincs szolgálati ajándék (ami gyakori
szituáció), akkor a szakmunkások helyett (de lehetőleg mellettük, az ő
támogatásukkal, szaktanácsadásaikkal) az általuk kiválasztott és megbízott betanított
munkásokra van szükség.
A szolgálati ajándékoknak és az általuk
betanított személyeknek egyaránt szükségük lehet segítőkre, ők Isten segédmunkásai.
Jézus mondta: „Az én Atyám mind ez ideig
munkálkodik, én is munkálkodom” (Jn 5, 17.) és máshol pedig: „…
az aratni való sok, de a munkás kevés.
Kérjétek azért az aratásnak Urát, küldjön munkásokat az ő aratásába” (Mt 9, 37/b-38.)
A langyosságból fel kell rázni a híveket. Mely területeken
jelentkezik ez leginkább?
Az ima, a böjt az anyagi hozzájárulások területén.
A valódi feladat az okok megtalálása
és semlegesítése, nem pedig a hívek állandó korholása és bűntudat keltése
bennük mások által megtett vagy meg nem tett dolgok miatt.
Ha nem volna ennek a feladatok
megoldása, akkor nem mondaná az Írás: „azt tanácsolom neked” – tehát van a langyosságra is
gyógyír, mert nem azt olvassuk itt: „próbáld meg ezt vagy azt, hátha valamelyik
bejön”. (Ésa 11, 2.)
El kell menni az istentiszteletekre,
mert 1. az igehirdetés által van a megtartatás (1Kor. 1, 21), és 2. úrvacsorát
kell venni, időről-időre
meg kell újítani a megtérés szövetségét Istennel, melynek alapja a Bárány Vére
(bűnbocsánat) és Teste (az egyház részére).
Elsődleges feladata (sok) gyülekezet
alapítása.
Ő rakja le az alapokat (fundamentumot).
(1Kor 3, 10.)
Jogköre kiterjed helyi gyülekezeti vezetők
megbízására és gyülekezetközi szolgálatokat végző személyek kijelölésére
egyaránt.
Korábbi apostolok által lefektetett alapok
területén is változtathat (például egyáltalán nem kötelező követni a Pál általi
kendőviselési szabályokat, vagy éppen női szolgálatokat is beiktathat, amit Pál
nem tett).
Lételeme az újítás, kreativitás – ha nem volnának ilyen képességei,
akkor az általa alapított gyülekezetek lemaradnának a világgal és a konkurens
vallásokkal szemben.
Olyan dolgokat is meg tud valósítani, amik
addig még egyáltalán nem léteztek.
Átlátja a múltat, ezért érti a jelent. Mivel
érti a jelent, így tudja a jövőt is. Ezért néha „unatkozik”.
A próféta tulajdonképpen a múlt és a jövő
középpontjában áll az Úr előtt.
A próféta úgy is megjelenik, mint egy
katonai őrszem (Ez 33.).
Szolgálhat pásztorlással és tanítással is,
de nem ezek a fő feladatai.
Isten szemléltető eszköze, szimbóluma az ő
élete.
Időnként agresszívak is tudnak lenni: Sámuel
darabokra vágta Agágot (1Sám 15, 33.), ahogyan Tóth a margóvágóval az Őrnagy
urat (Örkény István: Tóthék).
Pásztor és próféta viszonya sokszor olyan,
mint egy veszekedő szerelmes páré.
Nagyon vágynak a másikra, de legalább
ugyanennyire zavarja is őket a kettőjük közötti különbség.
A hamis prófétákról (tevékenységükről és
sorsukról) van üzenete Ezékiel (Ez 13) és Jeremiás (Jer 14, 14-15. és 23, 30-32.) prófétáknak egyaránt.
Szereti az embereket, nem akar közömbös
lenni a sorsukat illetően. Nem szűnik meg könyörögni az Úrnál, hogy az Isten
juhainak élete jóra forduljon.
Ha tud tanítókra támaszkodni, akkor nem kell
teológiai magasságban járnia, ehelyett az saját erőforrásait inkább az emberek
pásztorlására fordíthatja.
Egyes pásztorok önállóságra nevelnek, míg
más pásztorok függőségre szoktatnak, hogy a hívőknek mindig őrá legyen
szükségük.
Az utóbbiakra sok üzenete van Ezékiel (Ez
34), Zakariás (Zak 11) és Kenneth E. Hagin prófétáknak egyaránt.
Pásztorlási módszerek:
Szolgálatuk nem feltétlenül kötődik egy-egy konkrét gyülekezethez. A
tanító összekapcsolja a próféta és a pásztor szolgálatát.
A próféta ihleti a tanítót, a pásztor pedig
a helyi igényekhez alakít(hat)ja a tanító által átadott üzeneteket.
Bölcs dolog, ha egy pásztor tanító(ka)t kér
fel egy-egy tanítás(sorozat) átadására a hívek számára.
Egy jó tanító nagyon okos, sokat tud, de
mégis egyszerűen tud tanítani, úgy hogy mindenki megérti.
A világban is valóságos csoda, ajándék az,
ha egy nagytudású ember egyszerűen, könnyen érthetően tud tanítani.
A megtérés csodája működik rajta keresztül.
Soha nem unja meg a megtérés üzenetét hirdetni, és ebben a tevékenységében a
legeredményesebb, ezért sokkal érdemesebb inkább ezzel foglalkoznia, mint
pásztorlással vagy tanítással.
Néhány kérdés a hivatalokkal kapcsolatosan:
1.) Amikor az antiókhiai gyülekezetből
kiküldték Pált és Barnabást (gyülekezetalapítási céllal), akkor még őelőttük ez
a szolgálati forma még nem létezett, ők voltak ennek a pionírjai, úttörői.
Ezért rendkívül körültekintően jártak el az akkori szolgálók. Isten szólt, hogy
itt az ideje a szolgálatnak. Milyen módon indult el?
Az első útra csak ők ketten mentek el egy fő
segítővel (ráadásul, aki ott is hagyta a missziós területet – valószínűleg, mert még
éretlen volt ilyen segítői szolgálatra).
A második útjára sem kapott senki
használható helybeli személyt Pál, egyedül Silás (Szilvánusz) csatlakozott
hozzá, aki csak nemrég csatlakozott az antiókhiai gyülekezethez, korábban
máshol szolgált.
Pál folyamatosan beszámol mindig, hogyan
tudott eredményeket elérni, de a kiküldő gyülekezet mindig csak az eredményeket
várta el tőle.
A szentírás jelzi, hogy az antiókhiai
vezetőség legalizálta szolgálatát (a kiküldéskor), mégis mintha mindig egyedül
lenne, sokáig csak általa betanított segítőkre támaszkodhat, időbe telik, mire
végre feltűnik egy tanító (Apollós).
Bár voltak támogatói, de e segítőket nem
számítva sokszor csak magára számíthatott. Viszont szolgálata elismerését végül
elnyerte a jeruzsálemi gyülekezettől is.
2.) A Názáreti Jézus küldött ki
tanítványokat kettesével (először 12 majd később 70 tanítványt), de nekik
egyáltalán nem volt feladatuk új közösségek megalapítása.
3.) Péter apostol (nem, mint
gyülekezetalapító apostol, hanem mint a Bárány apostola) bátran bevállalt
szolgálatokat akár egyedül is:
4.) Péter mint csapatjátékos is
tevékenykedik (Jánossal, aki a testvére, és akivel együtt küldte ki őt Jézus):
5.) Voltak próféták, akik egyedül voltak a
korszakukban:
6.) Sokszor
szolgált egy időben több prófétai személy is:
7.) Filep (Fülöp) evangélista végig egyedül
tevékenyedett:
1.) Enyhe esetben még látszólag nem történik
semmi, de azért felkelti Isten őrálló angyalainak érdeklődését.
2.) Ha rendszeresek a próbálkozások, annak
eredményeként megbetegedések, balesetek történnek.
Ilyenkor hiába a sok ima, mégis ugyanazok a
balesetek ismétlődnek meg újra meg újra.
3.) Amikor már a nyilvánosságot is igyekszik megtéveszteni, akkor kivonja őt a Mindenható a forgalomból.
1.) József Egyiptomban megfejtette a
fősütőmester, a főpohárnok és a fáraó álmát. Sok idővel korábbi álmai rendre
beteljesedtek. (1Móz 37, 6-9.)
2.) Dániel megfejtette Nabukodonozor álmát,
sőt azt meg is meg tudta mondani, hogy mit álmodott (szobor: arany fej, ezüst
mellkas, bronz has, vas lábak és 10 lábujj). Később ugyanezt megálmodta egy
másik nézőpontból. (A nagy tengerből feljövő állatok.) A jövőre vonatkozó többi
üzenetet már látomásokban kapta meg.
3.) Péter apostol – elragadtatás (nyílt
látomás) által kapott a Mestertől üzenetet, hogy menjen el egy bizonyos házba.
(ApCsel 10, 10-20.)
4.) Saul látomásban látta a Názáreti Jézust,
így tért meg. Később Anániást is látomásban látta, ahogyan szolgált felé.
Összegzés: úgy tűnik az álmok segítségével
lehet tudni a jövőt és így fel lehet arra készülni. A látomások ezt még erősebb
szinten tudják visszaadni.
1. Tartózkodni kell a bálványimádástól, a paráznaságtól a fúlva holt állat és vér
evésétől. (ApCsel 15, 20.)
2.
Jézus Krisztus ma is gyógyít és szabadít. A szabadulás meglétét a gyümölcseiről
(= következményeiről, az adott személy megváltozásából) kell megítélni (Mt 12,
33/b. és Jób 12, 11.) Mivel az ember összetett, három részből álló személy (szóma,
pszüché, pneuma), ezért a gyógyulás/szabadulás üzenete mindegyik részre
vonatkozik (1Thessz 5, 23. és 3Ján 1, 2.).
Isten Igéje tágabb értelemben is beszél
szabadulásról:
Sőt nemcsak megszabadít az Úr, hanem még
bosszút is áll (Ésa 35, 4.).
Démonoktól, azaz tisztátalan
szellemektől is:
3.
Az egyház egy olyan vendégfogadó ház, ahová a mai kor irgalmas samaritánusai
bevihetik az embereket, ahol ténylegesen realizálódni tudnak, és hosszabb távon
biztosan csak itt tarthatóak meg az Isten áldásai.
4. A kereszténység 6 alaptanítása sarkalatos kérdés. (Zsidó 6, 1. Megtérés, hit,
bemerítés vízben és Szent Szellemben, kézrátétel, halottak feltámadása, örök
ítélet.)
5. Fontosak a tizedről, adakozásról és adományokról szóló tanítások.
6. Isten mindig szövetségekben gondolkodik. Évente egyszer mindig bement a főpap a
Szentélyek Szentélyébe (szentek-szentje), ahol 1 évre szóló áldozatot mutatott
be. A Jézus Nevét, Vérének védelmét és annak megtisztító erejét használó
híveknek is legalább évente 1-szer úrvacsorát kell venniük, meg kell újítaniuk
a szövetségüket Istennel.
A hívőknek várniuk kell a Messiás újbóli
eljövetelét.
Isten akarata a házasságban való élés,
ami szintén szövetségkötést jelent.
7. A keresztényeknek szemitáknak kell lenniük, mert Isten Sémnek az Istene (1 Móz
9, 27. Noé áldása: lakozzon az Isten Sémnek sátrában).
Isten további áldást és átkot mondott ki
Ábrahám leszármazottaira, ezek ma is érvényben vannak.
8. Az 1990-es években eljött az egyházra az ÖRÖM KENETE (Ésa 61, 3.).
Ez által Isten megmutatta magát, hogy ő
az örömnek, játéknak is az Istene (Péld 8, 22-31.).
9. Egy kozmikus konfliktus részei a hívők, melyben az ő oldalukon állnak a jó
angyalok, a feltámadt és megdicsőült FIÚ, a Szent Szellem és az ÖRÖKKÉ LÉTEZŐ
ISTEN. Másik oldalon van Lucifer, akiből lett a Sátán (vádló), az ő lázadó
angyalokból álló hadserege, a testnélküli démonok és az őt tudatosan vagy
megcsalattatás miatt kiszolgáló emberek.
Ezen kívül még vannak emberek, akik bár
nem állnak olyan közel Istenhez, mint a hívők, mégis megcselekszik Isten
akaratát, Isten használja őket.
10. A tízparancsolat sohasem veszít az érvényességéből (2 Móz 20, 2-17.).
1.
Ígéretek betartása –
a magyar nyelvben ez az Ige (Isten szava = Isten cselekedete) kifejezésből
ered.
Miért? Mert Isten mindig megadja, amit
megígért (Jer 1, 12. és 4Móz 23, 19).
2.
Határozatlanság és visszavonások kerülése a beszédben és cselekedetekben
egyaránt (Mt 5, 37. és 1Kor 14, 33/a.)
3.
Az egyes helyi gyülekezetek úgy viszonyulnak egymáshoz, mint az Internet (amit
az emberi agy mintájára alkottak meg, amit pedig az Isten talált ki).
4. Harcolni kell a gyülekezeti fluktuáció ellen. A megtérők 90%-át be kell tudni
építeni a helyi gyülekezetekbe.
5.
Magyar nyelv, irodalom, történelem, mezőgazdaság, szolgáltatói szektor és helyi
ipar támogatása.
6.
A gyülekezeteknek együtt kell mozogniuk a gazdasági élettel:
7.
Le kell leplezni a történelemhamisításokat, hamis nőmozgalmakat, a
társadalomellenes szakszervezeti tevékenységeket és a humanizmus tévedéseit.
8. Kiadványok megjelenítése csakis teljes rendszerességgel történhet (napi, heti, kétheti, havi és egyéb időszaki kiadványok). Az Istentiszteleteknek percnyi pontossággal kell elkezdődniük.
A kezdő és végidőpont tervezésekor
figyelembe kell venni az adott tömegközlekedési eszközök lehetőségeit.
Vagy ki kell harcolni
járatmódosításokat, vagy úgy kell az alkalmaknak befejeződniük, hogy igazodjanak
a közlekedési lehetőségekhez.
9.
Az egyes helyi gyülekezetek és gyülekezetközi intézmények címerekkel (logókkal)
és zászlókkal tudják kifejezni az egyéniségüket és saját céljaikat.
10.
A hívők kitűzőket hordanak. Ennek előnyei:
1. Sikeresebb párkeresés és pásztorlás.
Ha létre van hozva egy olyan rendszer, mely támogatja, hogy valaki más városból, megyéből, országrészből is tudjon társat keresni, akkor lényegesen nagyobb lesz az esély arra, hogy a partiképes személyek társra leljenek. Ráadásul egy új helyen új esélyekkel indulhat a társkereső személy, esetleges bármilyen kudarc esetén nem kell minden istentiszteleten találkozni azzal, aki őt elutasította.
2.
A gyülekezet versenyezhetnek egymás ellen. Mindenféle bajnokságot lehet
rendezni akár fizikai (sportversenyek: röplabda, labdarúgás, kosárlabda,
íjászat…), akár szellemi vetélkedőket (Biblia-ismeret, sakk, történelem…) a
gyülekezetek között.
Mivel a gyülekezetek közel egy időben
jönnek létre, ezért közel egyenlő eséllyel indul minden helyi közösség egy-egy ilyen bajnokságon.
Valódi kupákat, érmeket és okleveleket kell kiosztani a nyertesek között.
3.
Lakóhelytől függetlenül előrejutási lehetőség a „gyülekezeti szamárlétrán”.
4.
Egy városban több helyi gyülekezet is létrejöhet. Más lehet egy-egy gyülekezet
összetétele, és mások lehetnek a célok is.
5. Hatékonyan lehet védekezni a gyülekezetet esetlegesen érhető támadásokkal
szemben. Azt mondja az Isten Igéje: az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár
(1Péter 5, 8). Hogyan védekeznek az állatok az oroszlán ellen? Úgy, hogy
csoportba rendeződnek, és a csoportból már nem lehet kiválasztani egy
lehetséges áldozatot. Miért? Mert a csoport (csorda) közepén foglalnak helyet a
gyengébb egyedek, és a külső körben vannak az erősek, amelyek meg tudják védeni
magukat és társaikat is.
6.
Nők és nem házasságban élő személyek is lehetnek vezetők. A hölgyek
tulajdonképpen mindenféle egyházi szolgálatot (és társadalmi funkciót is)
elláthatnak.
Ha nem házasok, akkor egy meglévő
férfitekintélynek kell alárendelni magukat.
Nem házasságban lévő személyek
szolgálatuk során sokaknak felkeltik az érdeklődését, amely ugyan zavaró is tud
lenni, de megkönnyítheti is a párválasztást.
7.
Nemcsak magyarosított dicséret dalokat lehet énekelni, hanem lehet írni is
dicséret dalokat, sőt akár helyi zenekarok is létrejöhetnek.
8.
Vasárnapi iskolát lehet üzemeltetni. Érdemes minden városban ugyanúgy tartani
egy-egy tipikus hétvégi Istentiszteletet, ekkor a gyermekek is még frissebbek
és jobban odafigyelnek, mint egy délutáni bibliaiskolán.
9.
Vízkeresztségnél használhatóak színes leplek. (Mt 6, 30.)
10. A kapitalizmus Isten gazdasági terve. Ezért támogatást élveznek a befektetők és cégtulajdonosok (ún. B és C negyed), a tőzsde és a reáltudományok szakemberei (mérnökök, orvosok, kémikusok, fizikusok, matematikusok és informatikusok).
Gyülekezeti struktúr
1. 100 új gyülekezet = igen, tényleg cél száz új közösség létrejötte. Hogyan jöhet
ez létre a legegyszerűbben? Minden megyében 4 gyülekezet, Budapesten
kerületenként 1.
Azaz 19x4 + 23x1 + 1 = 100. Az 1 utolsó egy
ún. virtuális gyülekezet, melynek tagjai az Interneten regisztrált hívek.
2. Megbízott gyülekezeti vezető
A helyi közösségek (gyülekezetek,
imacsoportok) vezetésére határozott időre kell egyszemélyes vezetőt kinevezni,
akinek el kell számolnia, mennyire tudta a közösséget előrébb vinni a megbízási
ideje alatt.
3. Projektmenedzser:
Néhány terület:
A helyi gyülekezetben meg kell szervezni,
és koordinálni kell a helyi segítői szolgálatokat. Ilyen például a
gyermekfelügyelet, takarítás és ehhez hasonlók. Ezek folyamatos szervezést
igényelnek, ezért érdemes külön megbízni valakit ennek elvégzésével. Ezüst és
arany gyülekezetek esetén már elkelhet egy illetve két fő helyettesítő személy
is.
5. Bronz, ezüst és arany gyülekezetek. Amennyiben egy helyi gyülekezet létszáma
tartósan 100 tag feletti (ennyi fő rendszeresen jelen van az
istentiszteleteken), akkor az egy bronz fokozatú illetve színjelölésű
gyülekezet. A színjelölés megjelenik a zászlón egy vastag keret formájában.
Ugyanez a helyzet 300 fő és 700 fő esetén. Ezek a közösségek kapják az ezüst és
arany fokozatokat, elismeréseket.
Zászlót és címert (logót) csak 100 fő
feletti közösség használhat, ha egy csoport ennél kisebb létszámú, akkor nem.
Ebben az esetben érdemes együttműködni egy (vagy több) másik csoporttal. Ekkor
ezek ikergyülekezetként működnek, közös szimbólumokat használnak. Kívánt
létszám után már külön-külön gyülekezetként kezelhetőek, de addig nem.
6.
Tized. A tized Isten része.
1.) Ábrahám tizedet adott Melkhisédeknek
(1Móz 14, 20.).
Melkhisédek pedig cserébe megáldotta
Ábrahámot, kenyeret és bort hozott (1Móz 14, 18.), ami az ÚSZ-ben az
úrvacsorának felel meg.
2.) Jákób akart tizedet adni (1Móz 28,
22.).
3.) A törvényben is szó van erről:
4.) A Názáreti Jézus megfeddte a
farizeusokat: „Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! Mert
megdézsmáljátok a mentát, a kaprot és a köményt, és elhagyjátok a mik
nehezebbek a törvényben, az ítéletet, az irgalmasságot és a hívséget: pedig
ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni.”(Mt. 23, 23.)
Mit nem kell elhagyni? A megdézsmálást (=
tizedet adni belőle).
7.
Adakozás.
Az adakozás a helyi gyülekezet elsődleges
anyagi forrása.
Adakozásnak tekinthető a gyülekezet által
fontosnak tartott fizikális tevékenység díjtalan elvégzése (önkéntes munka) is.
Ószövetségi szimbólumai az áldozatok.
Pál apostol nagyon sokat tanított a
Korinthosziak számára az adakozásról. Mivel ez egy nagy forgalmat lebonyolító
kereskedőváros volt, aki itt élt, könnyen szert tehetett jó jövedelemre,
vagyonra. Ezzel szemben a Macedóniaiak számára nem tett Pál mindenfajta
ígéretet, hanem őszintén beszélt az anyagi szükségek fontosságáról, ők pedig
erőn felül is adakoztak.
8.
Adomány. Az adomány attól különbözik az adakozástól, hogy ez konkrét
személy(ek) számára szóló anyagi vagy bármilyen más tárgyi (esetleg
szolgáltatási) áldozat. Ide tartozik az, hogyha valaki ingyen segít embereknek,
például vigyáz más gyermekére, de nem mint gyülekezeti gyermekszolgálat az
istentisztelet alatt, hanem csak egy adott személy/házaspár gyermekeire.
Az adományokat nem mindig becsülik meg az
adományozottak, ilyenkor nem érdemes adni.
Adomány lehet egy kölcsön is, melyet nem
kérünk vissza.
Az adományozás inkább titokban történjen,
mint nagy nyilvánosság előtt (Mt 6, 3.).
9.
Törvénykezés.
A lista kimeríthetetlen, sajnos.
A törvénykezés lényege, hogy olyan
nyomást gyakorol a hívekre, mely által a hívek elveszítik döntési
szabadságukat, hogy valamit megtegyenek-e vagy sem.
Nem arról van szó, hogy ne legyen
információ bizonyos dolgok eredetéről, hanem arról, hogy mindenkinek saját
magának kell megállnia a hitben.
A biblia által meg nem fogalmazott (még
az ÓSZ-ben sem létező) törvények kötelező betartása csak még tovább növeli a
hívők terheit, és még tovább szűkíti a lehetőségeket, hogy hívőként hogyan
tudnak élni.
A cél nem az, hogy teljesen kikerüljünk
minden kísértést, hanem hogy ne a kísértés győzzön.
„Nem azt kérem, hogy vedd ki őket e
világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól.” (Jn 17, 15.)
10. Gyülekezeti Krónika.
Az egyes helyi gyülekezeteknek naplót
kell vezetniük megalakulásuktól fogva. Olyan ez, mint egy kisgyermek születése.
Először minden információ fontos lehet: hány napos, hónapos a kicsi. Később már
elég az éveket nyílván tartani. De a leggondosabban a kezdeteknél kell az
apróságokra odafigyelni.
Ezeket a krónikákat szövegszerkesztővel
kell készíteni fényképek és más dokumentációk beiktatásával. Fényképek
készítésekor nemcsak a jólöltözött személyeket kell megörökíteni, hanem másokat
is, sőt az imádkozásra, istentiszteletre használt termekről és tárgyakról is
kell fotókat készíteni. Kívülállók részére nem publikus, de a tagok számára
elérhetőnek kell lennie.
A krónikának tartalmaznia kell a kitűzött
célokat, az eredményeket és a kudarcokat is.
A minta a bibliai KRÓNIKÁK könyve illetve
magyar és más népek által írt történelmi krónikák. Dávid és Salamon királyoknak
külön emlékíróik (krónikásaik) voltak (2Sám 8, 16. és 2Kir 4, 3.).
Üzenet küldhető a következő címre: 12nyil@index.hu